فرهنگی اجتماعی

صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی گندم در خراسان رضوی با مدیریت بهینه آرد

مدیر سایت
26 اسفند 1404 - 08:26
6 بازدید

صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی گندم در خراسان رضوی با مدیریت بهینه آرد به گزارش پایگاه رسانه ی اقتصادی ، نوای بامداد؛ به نقل از شمال شرق_ «محمدابراهیم سهرابی»، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، ضمن تشریح اقدامات اخیر این مجموعه، اعلام کرد که با اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف گندم و مدیریت تول

صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی گندم در خراسان رضوی با مدیریت بهینه آرد
صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی گندم در خراسان رضوی با مدیریت بهینه آرد به گزارش پایگاه رسانه ی اقتصادی ، نوای بامداد؛ به نقل از شمال شرق_ «محمدابراهیم سهرابی»، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، ضمن تشریح اقدامات اخیر این مجموعه، اعلام کرد که با اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف گندم و مدیریت تولید نانوایی‌ها، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در استان محقق شده است. این برنامه‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌ها، باعث افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت نان عرضه‌شده به مردم شده است. به گفته «سهرابی» ، کاهش درصد سبوس‌گیری آرد به ۱۲.۱ درصد و نظارت دقیق بر تولید نانوایی‌ها نقش کلیدی در کاهش مصرف گندم و جلوگیری از ضایعات داشته است. وی افزود: این نرخ کمتر از میانگین کشوری است و نشان می‌دهد استان در مسیر مدیریت اقتصادی منابع استراتژیک خود موفق عمل کرده است. مدیر کل غله خراسان رضوی تصریح کرد که تعداد نانوایی‌های عرضه‌کننده نان کامل به ۳۵۱ واحد افزایش یافته و این توسعه علاوه بر ارتقای ارزش غذایی، مصرف آرد را بهینه کرده و از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند. «سهرابی» افزود: اجرای این سیاست‌ها نه تنها صرفه‌جویی مستقیم اقتصادی دارد، بلکه امنیت غذایی استان را نیز تقویت می‌کند و وابستگی به واردات احتمالی گندم را کاهش می‌دهد. این برنامه‌ها نمونه موفقی از هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در حوزه اقتصادی و غذایی است.
اشتراک‌گذاری: گزارش خطا