اقتصاد

خراسان جنوبی در جذب اعتبارات جزء استان‌های موفق کشور است

مدیر سایت
8 فروردین 1405 - 10:32
4 بازدید

به گزارش پایگاه رسانه ی اقتصادی ، نوای بامداد؛ به نقل از ایسنا، استاندار خراسان جنوبی گفت: با تلاش مجموعه اقتصادی و کارشناسان استان، خراسان جنوبی در زمره استان‌های موفق کشور در جذب و هزینه‌کرد اعتبارات است. سید محمدرضا هاشمی در جریان بازدید از اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان و خزانه معین خراسان

خراسان جنوبی در جذب اعتبارات جزء استان‌های موفق کشور است

به گزارش پایگاه رسانه ی اقتصادی ، نوای بامداد؛ به نقل از ایسنا، استاندار خراسان جنوبی گفت: با تلاش مجموعه اقتصادی و کارشناسان استان، خراسان جنوبی در زمره استان‌های موفق کشور در جذب و هزینه‌کرد اعتبارات است.

سید محمدرضا هاشمی در جریان بازدید از اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان و خزانه معین خراسان جنوبی با تشکر از مدیرکل، کارکنان و مجموعه کارشناسان این دستگاه اظهار کرد: موفقیت‌های حاصل شده نتیجه تلاش شبانه‌روزی مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اقتصادی استان است و این اقدامات موجب شده خراسان جنوبی در پایان سال مالی جزء استان‌های موفق کشور در جذب کامل اعتبارات قرار گیرد. وی با اشاره به نتایج سفر رئیس‌ جمهوری به خراسان جنوبی افزود: در جریان این سفر حدود ۹۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که بخش قابل توجهی از آن در حوزه تسهیلات و طرح‌های عمرانی است. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سهم استان در حوزه تسهیلات و طرح‌های عمرانی حدود ۴۲ همت بوده که با توجه به جمعیت کمتر از یک میلیون نفری خراسان جنوبی، در مقایسه با برخی استان‌های پرجمعیت رقم قابل توجهی به شمار می‌رود و این امر حاصل پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی استان است. هاشمی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۴ مربوط به مصوبات سفر رئیس‌ جمهوری است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های مهم استان از جمله طرح راه‌آهن نیز با پیگیری‌های مستمر در مسیر تأمین اعتبار قرار گرفته و اقدامات لازم برای جذب منابع آن انجام شده است. وی تأکید کرد: دستاوردهای اقتصادی استان حاصل کار جمعی است و اگر امروز از موفقیت‌ها سخن گفته می‌شود، نتیجه هم‌افزایی کارشناسان، مدیران و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان است. استاندار خراسان جنوبی همچنین به وضعیت شاخص تورم در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی در فروردین ۱۴۰۳ دومین استان گران کشور بود، اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۴، به مدت هفت ماه متوالی عنوان ارزان‌ترین استان کشور را کسب کرده که این موضوع نشان‌دهنده تلاش دستگاه‌های مرتبط در مدیریت بازار و اقتصاد استان است. همچنین سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه ۴ فروردین در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال جاری با بیان اینکه تأمین و آرامش بازار در شرایط حساس کنونی از مهمترین اولویت‌های مدیریت استان است، از همراهی مردم و تلاش دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در مدیریت بازار در ایام ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. به گفته وی؛ مردم استان با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، همواره همراه نظام و مسئولان بوده‌اند و این همراهی در مدیریت بازار و جلوگیری از خریدهای هیجانی به‌خوبی نمایان شد. استاندار با تشکر از دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و حوزه‌های نظارتی اظهار داشت: نتیجه تلاش‌های مجموعه ستاد تنظیم بازار، رضایتمندی مردم و تأمین مناسب کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان بود؛ به‌گونه‌ای که استان با کمبود کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، خرما، نان، گندم، مرغ و سایر اقلام مورد نیاز مواجه نشد. هاشمی با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها در بازار گفت: بازرسی‌ها باید با جدیت بیشتری ادامه یابد و در حوزه‌هایی مانند نانوایی‌ها و توزیع کالاهای اساسی هیچ‌گونه تخلفی پذیرفته نیست. استاندار با اشاره به اهمیت برنامه‌ ریزی برای تولید و تأمین کالا در ماه‌های آینده خاطرنشان کرد: موضوع جوجه‌ریزی، تأمین نهاده‌های دامی و مدیریت ذخایر کالاهای اساسی باید با برنامه‌ریزی دقیق دنبال شود تا در ماه‌های پیش‌رو با هیچ‌ گونه کمبودی در بازار مواجه نشویم. هاشمی در ادامه با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان بازار اظهار داشت: با واحدهایی که به تذکرات توجه نکنند و مرتکب تخلف شوند، بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد. به گفته وی؛ اطلاع‌رسانی این برخوردها می‌تواند نقش مهمی در بازدارندگی داشته باشد. وی در پایان با قدردانی مجدد از تلاش همه دستگاه‌ها و همراهی مردم، بر استمرار همکاری‌ها برای حفظ ثبات بازار و تأمین نیازهای بازار تأکید کرد و گفت: رضایتمندی مردم مهمترین شاخص موفقیت در مدیریت بازار است و همه مدیران استان باید در این مسیر با جدیت تلاش کنند.
اشتراک‌گذاری: گزارش خطا