اقتصاد
استاندار خراسان رضوی: ضرورت کوچ صنایع از مشهد به شهرستانها
مدیر سایت
23 اردیبهشت 1405 - 06:45
4 بازدید
به گزارش مرکز رسانهٔ بامداد؛ به نقل از ایرنا، استاندار خراسان رضوی با تأکید بر لزوم بازنگری در آمایش سرزمینی کشور، تمرکز بیش از حد امکانات و صنایع در تهران و مشهد را آسیبزا خواند و خواستار انتقال زنجیرههای تولید به شهرستانها و مناطق شرق کشور شد. غلامحسین مظفری در هشتادودومین جلسه ستاد اضطرار در ش
به گزارش مرکز رسانهٔ بامداد؛ به نقل از ایرنا، استاندار خراسان رضوی با تأکید بر لزوم بازنگری در آمایش سرزمینی کشور، تمرکز بیش از حد امکانات و صنایع در تهران و مشهد را آسیبزا خواند و خواستار انتقال زنجیرههای تولید به شهرستانها و مناطق شرق کشور شد.
غلامحسین مظفری در هشتادودومین جلسه ستاد اضطرار در شرایط جنگ استان که با حضور اعضای کارگروه تنظیم بازار در قوچان برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز تمام زیرساختها در مرکز کشور آسیبپذیری ما را در حوزههای پدافند غیرعامل، امنیت و توسعه اقتصادی افزایش میدهد از این رو باید با نگاهی راهبردی، فرصتهای اقتصادی و زنجیرههای تولید را به خراسان رضوی و شرق کشور منتقل کرد.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای شهرستانهای استان، افزود: همانطور که معتقدیم ظرفیتهای ملی باید از تمرکز در تهران خارج شود، در سطح استان نیز نباید همه چیز را در مشهد متمرکز کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت قوچان گفت: این شهرستان به تناسب ظرفیت خود میتواند میزبان بسیاری از صنایع غذایی و تبدیلی باشد.
وی تاکید کرد: باید با فراهم کردن زیرساختها و ارائه امتیازات ویژه به سرمایهگذاران، این مناطق را توسعه دهیم تا علاوه بر اشتغالزایی و ثبات از بار مشکلات شهر مشهد کاسته شود.
با احتکار و گرانفروشی بدون تعارف برخورد می کنیم
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد موفق مدیریت بازار در شرایط خاص کشور گفت: با مدیریت جهادی و فرهنگ همکاری مردم، با همه توطئه های دشمن برای ایجاد التهاب، آرامش در تأمین کالاهای اساسی برقرار است.مظفری تأکید کرد: امروز دو اولویت اصلی ما فراوانی کالا و نظارت دقیق بر قیمت و کیفیت استوی ضمن هشدار به اخلالگران اقتصادی تصریح کرد: در برخورد با احتکار و گرانفروشی که مستقیماً آرامش مردم را هدف قرار میدهد، هیچ تعارفی نداریم و برخورد با این افراد باید قاطعانه باشد در عین آنکه باید از تولیدکننده واقعی دفاع کرده و سود منطقی برای فعالیتهای تولیدی لحاظ شود. استاندار خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تفکیک میان اصناف و اخلالگران بازار گفت: با کاسب و فروشنده باید اخلاقمدارانه برخورد کرد اما با کسانی که احتکار و گرانفروشی میکنند هیچ تعارفی نداریم. وی اظهار کرد: در حوزه نظارت باید تفکیک قائل شویم باید با کاسب و فروشنده به بهترین شکل و همراه با تذکر محترمانه رفتار کرد، اما فردی که اخلال ایجاد میکند، احتکار میکند یا کالای مردم را از دسترس خارج میکند، خطری جدی برای آرامش جامعه است و برخورد با او باید قاطعانه باشد. مظفری تاکید کرد: باید افراط و تفریط را کنار گذاشته و واقعیتها را دقیق ببینیم؛ چراکه تولیدکننده نباید آسیب ببیند. استاندار خراسان رضوی همچنین از برگزاری ۸۲ جلسه ستاد اضطرار توسط دستگاههای اجرایی، قضایی، امنیتی و انتظامی خبر داد و گفت: متأسفانه از زیاد حرف زدن بیشتر آسیب دیدهایم تا از کمتر سخن گفتن. صداوسیمای استان باید مدیریت دقیقی داشته باشد؛ اطلاعات غیرضروری منتقل نشود اما در عین حال کارشناسیهای لازم در حوزه تنظیم بازار به مردم ارائه شود تا جامعه در جریان اقدامات انجامشده قرار گیرد و آرامش یابد. وی با بیان اینکه انتظار از خراسان رضوی بیشتر است، ادامه داد: همه کشور درگیر جنگ و تبعات آن بودهاند اما شاخصهای استان باید در سطح بالایی قرار داشته باشد. فضای کسبوکار خراسان رضوی که سال گذشته از رتبه ۲۴ به رتبه اول رسیده بود، باید همچنان در صدر بماند. مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامههای تأمین مالی در استان گفت: همه چیز پول نقد و تسهیلات نیست و باید روی شیوههای مختلف تأمین مالی فکر کنیم.