پیشبینی برداشت ۱۲۰۰ تن گردو از باغات فاروج
ابراهیم شمشیری در گفتوگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هرساله از اواسط شهریور تا اواسط مهرماه برداشت گردو از باغات شهرستان فاروج انجام میشود و امسال نیز با توجه به وضعیت مناسب بارندگی و مراقبتهای باغداران، پیشبینی میشود حدود ۱۲۰۰ تن محصول جمعآوری شود.
نوای بامداد — به نقل از خبرگزاری مهر
مدیر جهاد کشاورزی فاروج تأکید کرد مشتریان عمده گردو اغلب به صورت مستقیم به باغات مراجعه می کنند و خرید می کنند بنابراین باغداران باید آماده فروش و عرضه محصول خود باشند
شمشیری همچنین با اشاره به اهمیت سرشاخه کاری در افزایش کیفیت محصول گفت سال گذشته دو هکتار از باغات شهرستان تحت عملیات سرشاخه کاری قرار گرفت و امسال نیز باغداران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا کیفیت گردوی تولیدی افزایش یابد
فاروج رتبه سوم استان خراسان شمالی در تولید گردو را داراست و برداشت این محصول نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شهرستان ایفا می کند