برداشت ۱۰۰ هزار تن انگور از تاکستانهای خراسان شمالی
نوای بامداد — به نقل از خبرگزاری مهر برداشت هزار تن انگور از تاکستانهای خراسان شمالی بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس پی
نوای بامداد — به نقل از خبرگزاری مهر
بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس پیشبینی ها امسال هزار تن انگور از باغات خراسان شمالی جمع آوری شود.
صفدر صفدری در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سطح هزار و هکتار تاکستانهای خراسان شمالی هزار تن انگور برداشت میشود که ارزش اقتصادی آن بیش از هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
وی ادامه داد: پنج هزار هکتار از تاکستانها مربوط به رقم کلاهداری و هفت هزار و هکتار مربوط به رقم کشمشی (بیدانه سلطانی) است که به ترتیب رصد و رصد تولید انگور استان را شامل میشوند.
صفدری افزود: پیشبینی میشود سه هزار تن انگور استان به کشورهای پاکستان، روسیه و سایر کشورها صادر شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: سرانه مصرف انگور در استان تا کیلوگرم، سرانه مصرف کشمش نیم کیلوگرم و سرانه مصرف شیره انگور تا کیلوگرم است.
وی عمده انگورهای استان را کلاهداری، کشمشی، عسکری، لعل، انگور سیاه و پیکامی عنوان کرد.
- نکات کلیدی خبر