امام جمعه بجنورد: سخنان رییسجمهور در سازمان ملل راهبردی بود
امام جمعه بجنورد گفت: سخنان رییسجمهور در سازمان ملل راهبردی بود و مردم و مسئولان باید به نکات مطرحشده در این سخنرانی توجه ویژه داشته باشند.
نوای بامداد — به نقل از ایرنا
وی با بیان اینکه شورای امنیت در دوران دفاع مقدس عملکرد دوگانهای داشت، اظهار داشت: عراق به کشور ما تجاوز کرد اما شورای امنیت این اقدام را محکوم نکرد، در حالی که در حمله عراق به کویت به سرعت علیه این کشور موضع گرفت.
امام جمعه بجنورد گفت در طول هشت سال جنگ تحمیلی تنها قطعنامه صادر شد که صرفا یک مورد آن بررسی شد این در حالی است که بار از سلاح شیمیایی علیه ملت ایران استفاده شد و کودکان زیادی به شهادت رسیدند اما شورای امنیت تنها دو قطعنامه صادر کرد و حتی در آن شرایط نیز حمایت عراق را محکوم نکرد
وی خاطرنشان کرد: پنج عضو شورای امنیت که مسوولیت حفظ امنیت جهان را برعهده دارند، در عمل با تمام توان از حمله نظامی عراق به ایران حمایت کردند و این سیاستهای دوگانه در تاریخ انقلاب اسلامی به روشنی ثبت شده است.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد سیاست «یک بام و دو هوا»ی شورای امنیت در قبال ایران همواره مشهود بوده است; همان گونه که در دوران دفاع مقدس از تجاوز رژیم بعث چشم پوشی کرد و امروز نیز در قبال بدعهدی آمریکا در برجام و حملات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان همان رویه ناعادلانه ادامه دارد
نماینده ولیفقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروز نیز همان سیاست در قبال ایران ادامه دارد؛ بهگونهای که آمریکا برجام را پاره کرد و در حالی که دیپلماسی فعال بود، رژیم صهیونیستی به ایران حمله کرد.