اقتصاد شهری

200 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با پدیده ریزگرد سرخس

مدیر سایت
26 خرداد 1405 - 08:45
6 بازدید

به‌گزارش مرکز رسانهٔ بامداد؛ مجید بیکی فرماندار شهرستان سرخس از تصویب نهایی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با پدیده ریزگرد در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده این اعتبار که پیش‌از این در بهمن ماه ۱۴۰۴ در ستاد ملی مقابله و مدیریت پدیده گرد و غبار مصوب شده بود، امروز در شورای ب

200 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با پدیده ریزگرد سرخس
به‌گزارش مرکز رسانهٔ بامداد؛ مجید بیکی فرماندار شهرستان سرخس از تصویب نهایی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با پدیده ریزگرد در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده این اعتبار که پیش‌از این در بهمن ماه ۱۴۰۴ در ستاد ملی مقابله و مدیریت پدیده گرد و غبار مصوب شده بود، امروز در شورای برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی به ریاست استاندار نیز به تصویب رسید. فرماندار سرخس با اعلام این مطلب افزود: این مبلغ از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین می‌شود و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، فرآیند تصویب آن در سطح استان نیز نهایی گردید. بیکی تأکید کرد: اجرای این مصوبه مهم، بر اساس یک تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان منابع طبیعی و استانداری خراسان رضوی و منطبق بر طرح و مطالعات علمی از پیش انحام شده صورت خواهد پذیرفت. وی با اشاره به سال‌ها معضل ریزگرد در منطقه سرخس، اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار و با تکیه بر روش‌های علمی و مطالعات میدانی، امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر کانون‌های گردوغبار، احیای پوشش گیاهی و بهبود کیفیت هوای شهرستان باشیم. فرماندار سرخس در پایان خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و انعقاد این تفاهم‌نامه، مسیر اجرای منسجم و کارشناسانه طرح‌های مقابله با گرد و غبار را هموار خواهد ساخت.
اشتراک‌گذاری: گزارش خطا