رییس سازمان ثبت اسناد: دستگاه های دولتی نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کنند
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دستگاه های اجرایی و دولتی باید نسبت به دریافت سند مالکیت و تثبیت مالکیت اراضی و ساختمان ها اقدام و اهتمام داشته باشند.
نوای بامداد — به نقل از ایرنا
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بیشترین املاک قولنامه ای را در میان سایر دستگاه ها دارد افزود قراربود تثبیت مالکیت املاک دولتی تا سال انجام و سند مالکیت دریافت شود و این قابل توجیه نیست که املاک دولتی سند نداشته باشد در صورتی که این املاک محل تداخل باشد و مشکل در مالکیت ایجاد شود باید با مدیر برخورد کرد
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری باید به جد پیگیری شود گفت خوشبختانه در خراسان شمالی اقدامات خوب برای صدور سند مالکیت انجام شده و صدور اسناد حد نگار در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از برابر افزایش یافته است
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده برای نبود سند مالکیت زمین های فرودگاه بجنورد در مرکز استان اظهار کرد پیگیری های لازم در این باره انجام و مشکل تثبیت مالکیت و صدور سند برای فرودگاه در اولین فرصت انجام شود البته غیر از یک پلاک مابقی پلاک ها مشکلی برای صدور سند ندارد
بابایی گفت اقدامات خوبی برای صدور سند مالکیت حدنگار در عرصه ملی و کشاورزی استان انجام شده به طوری که بیش از رصد پهنه های ملی و بیش از رصد از زمین های کشاورزی خراسان شمالی دارای سند مالکیت است
وی خرد بودن زمین های کشاورزی خراسان شمالی را از مشکلات صدور اسناد مالکیت عنوان کرد و افزود تلاش می شود به صدور اسناد مالکیت این عرصه ها سرعت داده شود
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرای قانون الزام به به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت اکنون تمامی مشاوران املاک در خراسان شمالی به سامانه کاتب متصل شده اند
وی افزود مشاوران املاک نقش مهم در ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول دارند و به نوعی نقطه آغازین اجرای این قانون هستند از این رو مشاوران املاک ملزم به ثبت معامله در سامانه کاتب هستند
بابایی گفت برای جلوگیری از بروز تخلفات باید تیم های نظارتی و بازرسی برای رصد فعالیت مشاوران واملاک تشکیل شود
وی افزود وزارتخانه و هشت دستگاه در اجرای این قانون مشارکت و دخالت دارند و امید می رود با همراهی اهداف اجرای آن محقق شود
وی با اشاره به دستاوردهای سفر پیشین به خراسان شمالی اظهار کرد در سفر قبل به این استان اجرای پنج طرح عمرانی مصوب شد که اکنون طرح به بهره برداری رسیده ساخت ساختمان اداره ثبت در شهرستان جاجرم و فاروج نیز سال آتی به تمام می رسد و بر این اساس تمامی شهرستان های خراسان شمالی دارای ساختمان ملکی خواهند بود
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود با جذب نیرو در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی مشکل کمبود نیرو برطرف خواهد شد