اخبار

تشکیل کارگروه تفریغ بودجه ۱۴۰۴ در دیوان محاسبات خراسان‌شمالی

مدیر سایت
31 شهریور 1404 - 06:23
4 بازدید

بجنورد- ایرنا- نخستین جلسه کارگروه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۴ در دیوان محاسبات خراسان‌شمالی با محوریت بررسی دقیق تبصره‌های بودجه و نظارت بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

تشکیل کارگروه تفریغ بودجه ۱۴۰۴ در دیوان محاسبات خراسان‌شمالی

نوای بامداد — به نقل از ایرنا

کریم اسماعیل‌پور هدف اصلی تشکیل این کارگروه را ارتقای شفافیت اقتصادی و تحقق انضباط مالی در هزینه‌کرد اعتبارات عمومی عنوان کرد و افزود: رعایت نکردن مفاد بودجه، منجر به ناترازی منابع و مصارف و در نهایت کاهش کارآمدی دستگاه‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد گزارش های ارایه شده در جلسه نشان داد که برخی دستگاه ها در اجرای تکالیف قانونی بودجه عملکرد مطلوبی داشته اند اما در مواردی نیز مغایرت هایی مشاهده شده که نیازمند اصلاح فوری فرآیندها و ارایه گزارش شفاف به مراجع ذی صلاح است راه‌اندازی سامانه نظارت برخط دیوان محاسبات

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی همچنین از برگزاری جلسات منظم کارگروه تا پایان سال خبر داد و بر اهمیت پاسخگویی مدیران نسبت به نحوه هزینه کرد بیت المال تاکید کرد

اسماعیل پور با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت برخط دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت با استفاده از این سامانه تمامی مراحل تخصیص و هزینه کرد بودجه دستگاه های اجرایی به صورت لحظه ای پایش می شود تا از هرگونه انحراف مالی و تاخیر در اجرای برنامه ها جلوگیری شود

تفریغ بودجه از اصول اساسی در تعیین سیاست های اقتصادی کشور است که میزان انطباق برنامه ها و بودجه پیشنهادی هر سازمان را با میزان عملکرد آن مورد بررسی قرار داده و از این طریق به رفع ابهامات در زمینه عملکرد سازمان ها اهتمام می ورزد

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و رصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند

اشتراک‌گذاری: گزارش خطا