اجتماعی

افزون بر ۱۸ هزار دُز واکسن هاری در خراسان‌شمالی تزریق شد

مدیر سایت
2 مهر 1404 - 09:46
5 بازدید

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۸ هزار و ۲۸۵ دُز واکسن هاری در یکسال اخیر به ۶ هزار و ۹۵ فرد دچار حیوان گزیدگی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

نوای بامداد — به نقل از ایرنا

وی با بیان اینکه بیشترین مورد حیوان گزیدگی مربوط به گزش سگ است افزود از این تعداد مورد مار گزیدگی و مورد عقرب گزیدگی در استان گزارش شده است

دلشاد خاطرنشان کرد خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری هاری انسانی با واکسیناسیون به موقع در سال گذشته در استان صفر بود

وی با بیان اینکه بیماری هاری از گزش حیوان به انسان منتقل می شود گفت امکان انتقال هاری از تمامی گوشت خواران و پستانداران مانند سگ گربه روباه شغال گرگ کفتار و حیوانات علف خوار همچون گاو گوسفند و الاغ وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت تزریق واکسن پنوموکوک با هدف پیشگیری از عفونت های شدید میکروبی پنوموکوکی عفونت های ریوی و مغزی کودکان از مردادماه سال گذشته آغاز شد

دلشاد افزود هزار دز این واکسن به هزار و نوزاد در سه نوبت چهار و ماهگی تزریق شد

وی ادامه داد بعد از آن نیز هزار دز واکسن روتاویروس به پنج هزار کودک با هدف پیشگیری از بستری کودکان به دلیل بیماری گوارشی و اسهال تزریق شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد روتاویروس از علت های التهاب معده و روده است که اغلب به آن آنفلوانزای معده نیز می گویند

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و رصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند

اشتراک‌گذاری: گزارش خطا