اقتصاد

افتتاح پروژه 7000 میلیارد ریالی شرکت برق در سبزوار

مدیر سایت
30 اردیبهشت 1405 - 08:45
2 بازدید

در ادامه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سبزوار، ٣ پروژه شامل پست ١٣٢ کیلوولت صنعتی سبزوار با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، خط ١٣٢ کیلوولت صنعتی سبزوار و توسعه یک بی‌خط در پست ۴۰۰ کیلوولت سربداران با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به گزارش مرکز رسانه بامداد؛ به نقل از استانداری

افتتاح پروژه 7000 میلیارد ریالی شرکت برق در سبزوار
در ادامه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سبزوار، ٣ پروژه شامل پست ١٣٢ کیلوولت صنعتی سبزوار با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، خط ١٣٢ کیلوولت صنعتی سبزوار و توسعه یک بی‌خط در پست ۴۰۰ کیلوولت سربداران با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مرکز رسانه بامداد؛ به نقل از استانداری خراسان رضوی، غلامحسین مظفری در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سبزوار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ که سال پرحادثه‌ای برای کشور بود، از شروع سال تا انتهای سال درگیر حوادث جنگ و گرفتاری‌های اغتشاشات بودیم؛ اما خوشبختانه سیستم‌های اجرایی، علی‌رغم همه شرایط دشوار، کار خودشان را انجام دادند.   وی با اشاره به برنامه‌های حوزه انرژی در استان افزود: در حدود یک سال اخیر که ستاد توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان تشکیل شده، تقریباً هر سه‌شنبه اقدامی در این حوزه انجام شده است. امروزه و پس از دوران جنگ بحث انرژی‌های خورشیدی فراتر از رفع ناترازی‌ها خود را نشان داد؛ علاوه بر بحث نیاز و ناترازی‌ها، پراکندگی و بحث پدافندی هم بسیار مهم و اساسی است. این پست در این منطقه حتماً به عنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است؛ بدون ایجاد چنین زیرساخت‌هایی امکان توسعه فراهم نمی‌شود و طبیعی است که باید از این فرصت‌ها استفاده بکنیم.   استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع آمایش سرزمین و تمرکززدایی از مرکز کشور تصریح کرد: حرف ما این بود و هست که باید یک بازنگری اساسی در آمایش سرزمین داشته باشیم. تمرکز همه صنایع اصلی کشور در مرکز کشور و بسیاری از زیرساخت‌های اساسی کشور در پایتخت، امروز هزینه‌های سنگینی را برای ما به بار آورده است. متأسفانه خسارات زیادی متوجه ما شد، زیرا همه‌چیز را در مرکز کشور و بخشی هم در غرب کشور متمرکز و از موهبت خدادادی و گستره پهناور سرزمین‌مان در محدوده شرق کشور کمتر استفاده کرده بودیم.   وی ادامه داد: شهر مشهد به اندازه کافی بزرگ شده، صنایع مختلف و مباحث اقتصادی متعدد در گرداگرد شهر جمع شده که به اندازه کافی معضل و مشکل برای شهر مشهد ایجاد کرده است. ما باید تلاش کنیم که از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان‌های خود استفاده کنیم. شهرستان‌های ما هرکدام‌شان ظرفیت یک استان را دارند؛ چه در غرب، چه در مرکز، چه در جنوب و چه در شرق استان. در همین راستا در مدیریت استان، خراسان رضوی را به هفت پهنه تقسیم کردیم، به لحاظ بحث‌های مدیریتی، واقعیت این است که این هفت منطقه هرکدام‌شان قابل مقایسه با بعضی از استان‌ها هستند و حتی بعضاً با ظرفیت بیشتر.   استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: هر پروژه، فعالیت اقتصادی و هر امکانی را که می‌شود از مشهد به شهرستان‌های دیگر منتقل کرد، باید این کار را بکنیم؛ یا لااقل کار را در مشهد شروع نکنیم. این استراتژی و راهبرد استان در این دوره از مدیریت است. ما باید در شرق کشور ظرفیت‌ها را ایجاد و خودمان در داخل استان، این ظرفیت را توزیع بکنیم تا دوباره همه‌چیز در مشهد متمرکز نشود.   مظفری تصریح کرد: مشهد جمعیتی قریب به چهار میلیون نفری دارد که از ۲۵ استان کشور جمعیت بیشتری دارد و به تعبیر من، دیگر ظرفیت توسعه به خصوص در حوزه‌های صنعتی و تولیدی را ندارد.   مظفری با اشاره به نقش شهر سبزوار در توسعه استان افزود: از مسئولین این شهرستان تقاضا دارم کمک کنند تا این منطقه در استان بتواند بار سنگینی از تولید و توسعه استان و حتی کشور را به دوش بکشد و زیرساخت‌ها و ساختارهای لازم را آماده بکند. ما هم با همه توان و همه امکانات در خدمت هستیم که بتوانیم بحث را پیش ببریم. ظرفیت‌های این منطقه واقعاً استثنایی است؛ یعنی کارهایی که انجام می‌شود، کارهای خیلی خاص است و به یک معنا می‌تواند الگویی برای کشور باشد.
اشتراک‌گذاری: گزارش خطا